Käyttöehdot

1. Rekisteröityminen
1.1. Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Ensimmäisen tilauksen yhteydessä kuluttaja halutessaan kuitenkin voi:

  • Rekisteröityä kuluttajana Tiinuskan asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimensä sekä muut pyydetyt tiedot.
  • Rekisteröityessään kuluttajan tulee antaa suostumuksensa, että Tiinuska rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä. Tiinuska asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Tiinuska sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja muille.

1.2. Kuluttajan tulee noudattaa erityistä tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.

2. Tilauksen sitovuus
2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse. Ammattitaitoinen palveleva henkilökuntamme auttaa mielellään myös puhelimitse kaikissa tiedusteluihin ja tilauksiin liittyvissä asioissa arkisin klo. 10.00 -19.00 Puh. 040 654 3084 Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.
2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Tiinuska on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen.
2.3. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osa tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu tilaus tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa postista.
2.4. Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen ei Tiinuska ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.

3. Hinnat
3.1. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron (ALV 10%/14%/25,5 %). Voimassa oleva hinta on näkyvissä verkkokaupassa. Voimassa oleva hinta on Euroissa (EUR).

4. Toimitus
4.1. Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika kahdesta - viiteen (2-5) arkipäivää. Jos tuote on loppunut tilapäisesti tai kokonaan niin ilmoitamme asiasta viipymättä ja myös, jos toimitusaika on pidempi.
4.2 Ilmoitamme tuotteen esittelysivulla mikäli toimitusaika on olennaisesti muuta kuin kohdassa 4.1 on kerrottu.
4.3. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Pyrimme huomioimaan kuluttajan toiveen, mikäli se on mahdollista.
4.4. Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille Tiinuska on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.
4.5. Tiinuska toimittaa tuotteita vain Suomessa (erikseen sopimalla myös ulkomaille). Kaikki Tiinuska toimitukset tapahtuvat Suomen Postin välityksellä. Jos kuluttaja haluaa käyttää eri kuljetuspalvelua niin hinnoista ja ehdoista sovitaan erikseen Tiinuska kanssa.

5. Maksuehdot
5.1. Suomalaiset kuluttaja-asiakkaat: Klarna Checkout. Maksuehdot löytyvät täältä.

6. Palautukset
6.1. Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä pois lukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa.
6.2. Kuluttajan tulee tehdä palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@tiinuska.fi tai puhelimitse 040 654 3084 ennen tuotteen palauttamista. Kuluttajan palauttaessa tuotteen / tuotteet veloitetaan palautusmaksu 6,90 €. Voit palauttaa tuotteen/tuotteet, käyttämällä postin asiakaspalautuslomaketta (saa Postista). Osa osoitekortista jää sinulle kuitiksi palautuksesta. Palautus lähetetään osoitteeseen: Asiakaspalautus, Tiinuska, Rovakatu 28, 96200 Rovaniemi

6.3. Mikäli kuluttaja palauttaa tilauksen noutamattomana kahdesti tai useammin, on Tiinuskalla oikeus kieltäytyä myymästä kuluttajalle.

7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnä ollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote / tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

8. Reklamaatio
8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa Tiinuskalle, joko sähköpostitse osoitteeseen info@tiinuska.fi, postitse osoitteeseen: Tiinuska, Rovakatu 28, 96200 Rovaniemi tai puhelimitse 040 654 3084. Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta Tiinuskan antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Tiinuska palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle.

9. Ylivoimainen este (Force majeure)
9.1. Tiinuska ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Tiinuskan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Tiinuskan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

10. Riitojen ratkaisu
10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.